Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

inanc_kitapligi:seyh_bedrettin_varidat_02 [2015/07/28 18:21] (current)
Line 1: Line 1:
 +´╗┐~~NOCACHE~~┬á
 +<​php>​tpl_youarehere();</​php>​┬á
 +----┬á
 +<​php>​esnek_yatay_reklam();</​php>​┬á
 +[<​2>​]┬á
 +~~Title: Varidat : 02~~┬á
 +=== VAR─░D├éT ===┬á
 +=== S─░MAVNA KADISIO─×LU ┼×EYH BEDREDD─░N ===┬á
 +----┬á
 +**Bismillahirrahmanirrahim** \\┬á
 +**Allah'​─▒n ad─▒yla** \\┬á
 +Ahiret i┼člerinin, cahillerin iddia etti─či gibi olmad─▒─č─▒n─▒ bil. O i┼čler buyruk, bilinmeyen gayb ve meleklerin d├╝nyas─▒yla ilgili olup, cahil halk tabakas─▒n─▒n iddia etti─či gibi, g├Âzle g├Âr├╝len d├╝nyayla ilgili de─čildir. \\┬á
 +Peygamberler ve halis ki┼čilerin s├Âyledikleri do─črudur. Fakat temel nokta onlar─▒ anlamamad─▒r. Bunu iyi bil ve hi├ž ┼č├╝phelenme ki, cennet, k├Â┼čkler, a─ča├žlar, huriler, mallar, ─▒rmaklar, meyveler, azap, ate┼č ve benzerleri rivayetlerde s├Âylendi─či ve eserlerde anlat─▒ld─▒─č─▒ gibi, sadece g├Âr├╝nt├╝lerle izah edilemez; onlar─▒n ba┼čka anlamlan da vard─▒r. Bu anlamlar─▒, velilerin h├ólisleri bilmektedirler. \\┬á
 +─░badetlerin amac─▒, g├Ân├╝lleri ├Âl├╝ml├╝ varl─▒klardan s─▒y─▒r─▒p, ebed├« ve y├╝ce varl─▒─ča y├Âneltmektir. F├óni varl─▒klara ba─čl─▒ bir g├Ân├╝lle bin y─▒l namaz k─▒lsan dahi, hi├ž bir sevap elde edemezsin. \\┬á
 +Bu beden baki kalmayaca─č─▒ gibi, ├Âl├╝mden sonra da─čdan b├Âl├╝mlerinin yeniden birle┼čmesi de, m├╝mk├╝n de─čildir. ├ľl├╝lerin diriltilmesindeki ama├ž, bu de─čildir. \\┬á
 +Sen nerdesin ey gafil! \\┬á
 +D├╝nyaya dald─▒─č─▒n i├žin, Allah'​─▒ anlama yolundaki ├žabalar─▒n azalm─▒┼čt─▒r. Bu nesneler ve olgunluklar,​ senin d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝n gibi de─čildir. Fakat sen Hak'​tan uzakla┼čt─▒─č─▒n i├žin, onlara y├Ânetmiyorsun. ┼×ayet bunlar─▒ anlayabilirsen,​ onlar─▒ kendine ama├ž edinip, g├Ânl├╝n├╝ Allah'​a y├Âneltebilirsin. \\┬á
 +Sen, meyvelerle ve ba┼čka ┼čeylerle aldat─▒lan ├žocu─ča benzersin. ├çocu─ča dersten ├╝rkmesin diye, ho┼čuna gidecek ┼čeylerle benzetmeler yap─▒l─▒r. Sen bu gafil g├Ânl├╝nle Allah ve peygamberleri tan─▒d─▒─č─▒n─▒ ve kitaplar okuyarak, ne istediklerini anlad─▒─č─▒n─▒ m─▒ san─▒yorsun?​ \\┬á
 +Dersle u─čra┼čt─▒─č─▒n s├╝rece, Hakk'​─▒ idrak etmekten daha da uzakla┼čt─▒─č─▒n─▒ bilmelisin! \\┬á
 +Allah'​─▒n buyru─ču, kendi zat─▒n─▒n gere─čidir. S├Âzle, harflerle, Arap├ža veya ba┼čka bir dille izahtan m├╝nezzehtir. Kalem her ┼čeyin ger├že─čidir,​ kendine dair ne hal meydana gelirse yazmaktad─▒r. Huriler, k├Â┼čkler, ─▒rmaklar, a─ča├žlar, meyveler ve benzerlerinin t├╝m├╝, hayal ├óleminde ger├žekle┼čir,​ duyu ├óleminde ger├žekle┼čmez;​ bunu anla! \\┬á
 +Cin de ayn─▒ ┼čekildedir,​ ad─▒ da bunu g├Âsterir; zira g├Âr├╝nen duyulardan gizlidir. Onu g├Âren ki┼či zahirde g├Ârd├╝─č├╝n├╝ san─▒r, ger├žek ├Âyle de─čildir. O, ancak hayal g├╝c├╝yle kavranabilir. \\┬á
 +Ulu Tanr─▒ Kur'​├ón'​da buyurmu┼čtur ki: **"​Gayb─▒ bilinmeyeni,​ Allah'​tan ba┼čka kimse bilmez. ─░limde ilerlemi┼č olanlar ise, O'na inand─▒k derler."​** Bunu ancak ak─▒l sahipleri d├╝┼č├╝nebilirler. \\┬á
 +"Elif ve lam, ismi umumi hale sokma belirtisidir. Ger├žekte bilen yaln─▒z bir ve kahhar olan Allah'​t─▒r. B├╝t├╝n├╝n b├╝t├╝nde olmas─▒nda ┼č├╝phe yoktur. Yani, varl─▒klar her nesnede ve hatta her zerrede vard─▒r. G├Ârm├╝yor musun tohumda b├╝t├╝n a─čac─▒n var oldu─čunu ve b├╝t├╝n├╝n a─čac─▒n her b├Âl├╝m├╝nde olu┼čtu─čunu?​ \\┬á
 +A─čac─▒n b├╝t├╝n├╝ meyvede mevcuttur. Her b├Âl├╝m├╝nde bir tohum vard─▒r, b├Âylece b├╝t├╝n buradad─▒r ve ondan olu┼čmaktad─▒r. Ayn─▒ ┼čekilde b├╝t├╝n ├ólemler, k├óinat "​**├Âzden**"​ meydana gelmektedir ve as─▒l da b├╝t├╝nden ger├žekle┼čmektedir. B├╝t├╝n k├óinat bir zerrede vard─▒r ve buradan iman sahibi ki┼čiler gizli s─▒rr─▒ anlarlar. \\┬á
 +<​php>​sayfa_numaralama(24);</​php>​┬á
 +<​php>​esnek_yatay_reklam();</​php>​

´╗┐