Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

inanc_kitapligi:seyh_bedrettin_varidat_05 [2015/07/28 18:22] (current)
Line 1: Line 1:
 +´╗┐~~NOCACHE~~┬á
 +<​php>​tpl_youarehere();</​php>​┬á
 +----┬á
 +<​php>​esnek_yatay_reklam();</​php>​┬á
 +[<​2>​]┬á
 +~~Title: Varidat : 05~~┬á
 +=== VAR─░D├éT ===┬á
 +=== S─░MAVNA KADISIO─×LU ┼×EYH BEDREDD─░N ===┬á
 +----┬á
 +Zira sa─čl─▒─č─▒n temel ┼čart─▒ doktorun s├Âylediklerine uymakt─▒r; ├ž├╝nk├╝ bu bir ara├žt─▒r; t├╝rl├╝ ac─▒lar sonunda sa─čl─▒k elde edilir veya edilmez. Ama ├žaba g├Âstermesi gerekir ve do─čru olan da budur. Hasta doktoruna, beni sa─čl─▒─č─▒ma kavu┼čturuncaya kadar senin emirlerine riayet etmeyece─čim derse, bu akla uygun d├╝┼čmez. Hakikati arayan ki┼či de, engelleri a┼čmak i├žin ├žaba g├Âstermeli ve ben istedi─čim ger├žekle┼činceye kadar ┼čeyhlerin s├Âylediklerine uymayaca─č─▒m dememelidir. Zira b├Âyle bir durum bilgi istememenin belirtisidir. \\┬á
 +Ki┼či kendi menfaati i├žin u─čra┼čmal─▒d─▒r;​ zamandan medet ummamal─▒d─▒r. U─čra┼čma yolu ile amac─▒na kavu┼čursa, iste─či yerine gelmi┼č olur. Kader istedi─čini elde etmesini engellerse, mazur say─▒l─▒r. \\┬á
 +Allah'​a ula┼čman─▒n en iyi yolu, d├╝nya i┼člerini bir yana b─▒rakmakt─▒r. Allah'​a ula┼čma iste─činde bulunan bir├žok ki┼čiye bu yol ├Ânerilince,​ der ki iste─čim yerine gelmeyinceye kadar d├╝nyay─▒ b─▒rakmam. Bu da ger├žekle┼čmesi m├╝mk├╝n olmayan bir durumdur. Bunlar ve peygamberler t─▒pk─▒ ├žocuk sahipleri gibidirler. Zira onlar ├žocuklar─▒na olgunluk kazand─▒rmak i├žin, ger├žekte var olmayan baz─▒ nesnelerle korkutup, umutland─▒rmaktad─▒rlar. Fakat ├žocuklara s├Âylenenler masum yalanlar olabilir. ┼×├╝phesiz ki peygamberlerin s├Âylediklerinin bunlarla alakas─▒ yoktur. Peygamberlerin s├Âylediklerinin ger├žek di─čer anlamlar─▒n─▒ dinleyenler bilgi derecelerine g├Âre d├╝┼č├╝nebilirler. **Arifler ger├že─či bilirler.** \\┬á
 +Mesela bir ki┼čiye ┼čunu yaparsan, sana nurdan iki ku┼č verilecektir dendi─činde,​ arifler bu iki ku┼čla ilim ve h├╝nerin kastedildi─čini bilirler. H├ólbuki dinleyenler alelade ki┼čilerin bildi─či anlama geldi─čini san─▒rlar. Bu da do─čru de─čildir. Burada s├Âylenenler peygamberlerin bilgisi dahilindedir. Benzeri r├╝yada da g├Âr├╝l├╝r. Zira r├╝yada g├Âr├╝len g├Âr├╝nt├╝ ger├žekte ba┼čkad─▒r. Fakat bir├žok ki┼činin kar┼č─▒la┼čt─▒─č─▒ bir durum oldu─ču i├žin, g├Âr├╝ld├╝─č├╝ gibi olmad─▒─č─▒ anla┼č─▒lm─▒┼č;​ izah─▒na ├žal─▒┼č─▒lm─▒┼č ve anlamlar─▒ bilinmi┼čtir. Peygamberlerin yolunda ba┼čkalar─▒na yol yoktur. Ba┼čkalar─▒ basiretsizli─či devam ettirirken, veliler erenler ke┼čif yolu ile bunu anlad─▒lar. ┼×├Âyle bir d├╝┼č├╝n! \\┬á
 +Halk bu hususta ne gibi san─▒lar i├žindedir? \\┬á
 +Allah'​a varman─▒n yollar─▒ ├že┼čitlidir;​ onu tatmayan bilmez. \\┬á
 +**Allah selamet versin Hazreti ─░sa aleyhissel├óm,​ ruhuyla diri, cesediyle ├Âl├╝d├╝r.** Ancak o Allah'​─▒n ruhu oldu─čundan dolay─▒ ve ruhan├« yan─▒n─▒n ├╝st├╝nl├╝─č├╝ dolay─▒s─▒yla ├Âlmemi┼čtir. Ruh ├Âl├╝ms├╝zd├╝r;​ ondan dolay─▒ ├Âlmemi┼čtir,​ dediler. Karar ├╝st├╝n olan─▒nd─▒r;​ bu da cesedi ├Âlmedi anlam─▒na gelmez; ├ž├╝nk├╝ bu imk├óns─▒zd─▒r;​ bunu anla! \\┬á
 +(Hicri) Sekiz y├╝z sekiz y─▒l─▒ Cuma g├╝n├╝nde ye┼čiller giyinmi┼č iki ki┼či g├Ârd├╝m. Birinin elinde, Allah'​─▒n selam─▒ ona olsun ─░sa'​n─▒n ├Âl├╝s├╝ vard─▒. O iki ki┼či, sanki bana ─░sa'​n─▒n bedeninin ├Âld├╝─č├╝n├╝ ima ediyorlard─▒. Allah daha iyi bilir. Halk tabakas─▒n─▒n iddia etti─či gibi ├Âl├╝ bedenlerin yeniden dirilmesi, do─čru de─čildir. Fakat ├Âyle bir zaman gelebilir ki, insanlardan kimse kalmazsa, yeniden topraktan babas─▒z anas─▒z insan do─čar ve daha sonra evlenmeyle ├žo─čal─▒r. \\┬á
 +**Cennet ve cehennem ile ayr─▒nt─▒lar─▒n─▒n anlamlar─▒n─▒n,​ cahillerinin ak─▒llar─▒ndan ge├žen anlamlarla ilgisi yoktur.** Melekler ise melek├╗t alemindendir. G├Âr├╝lmeleri ancak varl─▒k i├žinde olabilir; zira melek├╗t varl─▒─č─▒n bat─▒n─▒ndad─▒r. **├ľyle ki, iyili─če yol a├žanlara melekler, k├Ât├╝l├╝─če yol a├žanlara ise, ┼čeytanlar ve iblisler denir.** Belki de ki┼čili─če b├╝r├╝n├╝p, insanlar─▒n istidad─▒na g├Âre g├Âr├╝nt├╝ ┼čekliyle ortaya ├ž─▒kabilir ve insan onu di─čer sair varl─▒klardan sanabilir. H├ólbuki ger├žek ├Âyle de─čildir; o ki┼činin g├Ârd├╝─č├╝ g├Âr├╝nt├╝ i├ž g├Âr├╝nt├╝d├╝r ve onun i├žindir ki, g├Âren g├Âz├╝n├╝ kapatsa bile, g├Âr├╝nt├╝y├╝ g├Ârebilir. Hak'​tan y├╝z ├ževiren, hisleri c├╝z'i olan ki┼či ┼čeytand─▒r. G├Ânl├╝ yasaklardan ar─▒nm─▒┼č uyuyan bir ki┼činin r├╝yalar─▒ sonuna kadar ger├žekle┼čebilir. \\┬á
 +<​php>​sayfa_numaralama(24);</​php>​┬á
 +<​php>​esnek_yatay_reklam();</​php>​

´╗┐