Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

inanc_kitapligi:seyh_bedrettin_varidat_10 [2015/07/28 18:22]
127.0.0.1 external edit
inanc_kitapligi:seyh_bedrettin_varidat_10 [2015/07/30 15:50] (current)
metecuma
Line 1: Line 1:
 +´╗┐~~NOCACHE~~┬á
 +<​php>​tpl_youarehere();</​php>​┬á
 +----┬á
 +<​php>​esnek_yatay_reklam();</​php>​┬á
 +[<​2>​]┬á
 +~~Title: Varidat : 10~~┬á
 +=== VAR─░D├éT ===┬á
 +=== S─░MAVNA KADISIO─×LU ┼×EYH BEDREDD─░N ===┬á
 +----┬á
 +Zaman─▒ da bir b├╝t├╝n olarak g├Âr├╝r; ba┼člang─▒├ž ile sonu ve ebedle ezeli de g├Âremez. Bu ├édem zaman─▒d─▒r ve bu da Hazreti Muhammed sallall├óh├╝ aleyhi ve sellemin zaman─▒d─▒r demekten de tuhafl─▒k hissediyor. Zira ba┼člang─▒├žta sonun bir oldu─čunu ve sanki zaman─▒n de─či┼čmedi─čini g├Ârd├╝─č├╝n├╝ zannetmi┼čtir. Daha sonra bu g├Âr├╝n├╝┼č ve ├žokluktan da uzakla┼č─▒p,​ yeni bir ruh haletine b├╝r├╝n├╝r. Bazen d├╝nyan─▒n varl─▒─č─▒na,​ bazen da yoklu─čuna inan─▒r ve bu yoklu─čun i├žinden b├╝t├╝n nesneleri g├Âr├╝r ve ┼ča┼ča kal─▒r. Daha sonra b├╝t├╝n nesnelerin yok oldu─čunu g├Âr├╝r ve bunu anlatmaya g├╝c├╝ yetmez. Bundan soma ├žokluk alemini i├ž i├že g├Âr├╝r ve burada bir saat durur ve ard─▒ndan kendine gelir. Bu s├Âylediklerim baz─▒ arkada┼člar─▒m─▒n ba┼č─▒ndan ge├žen olaylard─▒r. Nesneler i├žin s├Âylenenler,​ birli─čin belirtisidir. G├Ânl├╝n bazen varl─▒─ča bazen yoklu─ča y├Ânelmesine dair s├Âzler de, esas─▒nda birlik a┼čamas─▒n─▒n g├Âstergesidir. ├çokluk i├žin s├Âylenenler ise, a├ž─▒k├ža ortaya ├ž─▒kan olaylar─▒n i┼čaretidir. Her g├Ârd├╝─č├╝ nesne i├žin bu benim demesiyle ilgili s├Âzler ise birli─čin belirtisidir. B├╝t├╝n bunlar Hak'​tan gelen uyar─▒lard─▒r. Ama├žlanan birlik, hali haz─▒rdaki tatl─▒ g├Âr├╝nen birlik de─čildir. Ger├žek ama├žlanan birlik bunun ├žok ├╝st├╝ndedir. Allah yoluna kendini adayan ki┼či, bu birlikle b├╝t├╝n nesnelerin kendine ba─čl─▒ oldu─čunu ve bu nesnelerin kendi ki┼čili─činde bulundu─čunu hisseder. Bu a┼čamay─▒ izah etmek m├╝mk├╝n de─čildir ve bunu tatmayan tad─▒n─▒ bilmez. Bundan dolay─▒d─▒r ki, **birlik ├╝├ž k─▒s─▒mdan meydana gelmi┼čtir:​** \\┬á
 +**─░lmi Birlik:** Bu birlik, a─č─▒zdan a─č─▒za dola┼čarak ve kitaplardan okuyarak elde edilir. \\┬á
 +**Uyar─▒c─▒ Birlik:** Bu birlik Allah Te├ól├ó taraf─▒ndan verilen birliktir. Uyurken r├╝yalarla, ger├žek olaylarla veya ilham yolu ile sunulan birliktir. Bu birlik birincisinden ├╝st├╝nd├╝r. \\┬á
 +**E─členme ve Co┼čkulu Birlik:** Bu birlik hepsinden ├╝st├╝n olup, ama├žlanand─▒r. \\┬á
 +**__Tasavvuf ger├žekle┼čince m├╝naf─▒kl─▒k ba┼člar.__** __Ger├žek sofi, g├Âzlerin g├Ârmedi─či,​ kulaklar─▒n duymad─▒─č─▒ ve hi├žbir insan g├Ânl├╝n├╝n hat─▒rlamad─▒─č─▒ olaylar─▒ g├Âr├╝r. ─░nsanlara ak─▒llar─▒n─▒n alabildi─či ve onlara uygun olanlar─▒ anlat─▒p, s├Âyledi─či halde ├Âld├╝r├╝lmesine neden olabilecekleri ise, g├Ânl├╝nde sakl─▒ tutar. Bu durumda nas─▒l m├╝naf─▒k say─▒lmaz?​__ \\┬á
 +Seriyyis Sakat├«'​nin s├Âzlerinde de buna i┼čaret edilmektedir:​ Allah rahmet etsin Seriyy, bu hususta ┼č├Âyle der: \\┬á
 +**__Tasavvuf ├╝├ž anlam─▒n ad─▒d─▒r.__** __Mutasavv─▒f bilgi ve h├╝nerinin ayd─▒nl─▒─č─▒ hi├ž s├Ânmeyen, kitapta a├ž─▒k├ža izah edilen ilme dair ├želi┼čkili ├╝st├╝ kapal─▒ bilgi vermeyen ve Allah'​─▒n bilinmesini istemedi─či hususlar─▒ kerametleriyle if┼ča etmeyen kimsedir.__\\┬á
 +Burada s├Âylenebilir ki, ger├že─če varan ki┼či bildiklerini izah etmelidir. Bunda m├╝naf─▒kl─▒k yoktur. ┼×a┼č─▒lacak husus ise ┼čudur, inan├žta iki kar┼č─▒t olan d├╝┼č├╝nceyi bir araya getirdi. H├ólbuki bunda da ┼ča┼č─▒lacak bir husus olmamas─▒ gerekir. Zira her biri yerine g├Âre ger├žektir. \\┬á
 +Allah'​─▒ bilen ki┼čilerin, **ilme'​lyakin,​ ayne'​lyakin ve hakka'​lyakin** anlamlar─▒na dair de─či┼čik g├Âr├╝┼čleri vard─▒r; bunu bil! \\┬á
 +Bunlar─▒ buraya aktarmama bir faydas─▒ olaca─č─▒n─▒ sanm─▒yorum. Bu fakirin akl─▒na gelen ve yaln─▒z birlikte de─čil, ayn─▒ zamanda yi─čitlik ve c├Âmertlikle de ilgisi bulunan baz─▒ s├Âylenenleri zikredelim. \\┬á
 +Buna ├Ârnek olarak sadece kulaktan kula─ča duyulan ve g├Âr├╝lmeyene **ilme'​l yakin** denir. \\┬á
 +G├Ârerek ├Â─črendi─či ise, **ayne'​l yakin**dir. Kendi yapt─▒─č─▒ bir i┼č ise de, **hakka'​l yakindir**. \\┬á
 +B├Âylece ilme'l yakin ┼č├╝phe g├Ât├╝rmeyen bilgidir. Fakat g├Âr├╝lmemi┼čtir. Ayne'l yakin ise, g├Ârerek bilmektir. Hakka'​l yakin ise de, kendisidir. Birlikte ger├žekle┼čmesi i├žin ┼čunlar s├Âylenir: \\┬á
 +<​php>​sayfa_numaralama(24);</​php>​┬á
 +<​php>​esnek_yatay_reklam();</​php>​

´╗┐