Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

inanc_kitapligi:seyh_bedrettin_varidat_18 [2015/07/28 18:22] (current)
Line 1: Line 1:
 +´╗┐~~NOCACHE~~┬á
 +<​php>​tpl_youarehere();</​php>​┬á
 +----┬á
 +<​php>​esnek_yatay_reklam();</​php>​┬á
 +[<​2>​]┬á
 +~~Title: Varidat : 18~~┬á
 +=== VAR─░D├éT ===┬á
 +=== S─░MAVNA KADISIO─×LU ┼×EYH BEDREDD─░N ===┬á
 +----┬á
 +─░kincisi ise, peygamber veya veli onlarla birlikte ya┼čarken onu g├Âr├╝r, konu┼čur ve i├žli d─▒┼čl─▒ olurlar. Bundan dolay─▒ da, aradaki sevgi ye inan├ž ├Âzelli─či zay─▒flar. \\┬á
 +├ť├ž├╝nc├╝s├╝ne gelince, Ger├žek a┼čamal─▒ olarak ortaya ├ž─▒kar. \\┬á
 +D├Ârd├╝nc├╝s├╝ de, daha ├Ânceki hususlardan g├╝├žl├╝ olup, insanlar peygamber ve velilerin normalin d─▒┼č─▒nda olduklar─▒ kan─▒s─▒nda yan─▒l─▒yorlar. Onlar─▒ yemek yerken ve ├žar┼č─▒larda y├╝r├╝rken g├Ârd├╝kleri i├žin ┼ča┼č─▒r─▒yorlar ve o da bizim gibi insand─▒r diyorlar. Onlar peygamberin yemek yememesi, ├žar┼č─▒da y├╝r├╝memesi ve bizim gibi in san olmamas─▒ d├╝┼č├╝ncesindeydiler. B├Âyle sand─▒klar i├žin ayetlere de dil uzatt─▒lar. Onlar─▒n d├╝┼č├╝ncesine g├Âre Kur'​├ón'​da peygamberin ola─čan├╝st├╝ i┼čler yapabilece─čini s├Âyl├╝yor. Onlar ayr─▒ca peygamberin istediklerini yerine getirebilece─čini de talep etmektedirler;​ onu b├Âyle g├Ârmeyince,​ t─▒pk─▒ daha ├Ânceki ├ža─člarda ya┼čayan benzerleri gibi, peygamberleri inkar etmeye ba┼člarlar. Onlar─▒n bu tutumlar─▒ ├ž├╝r├╝k iddialara dayan─▒yordu. Belli bir zaman ge├žtikten sonra, ak─▒llar─▒ eksik olanlar, ├ža─člar─▒ndaki olgun ki┼čileri ink├ór ederler; h├ólbuki daha ├Ânceki olgun ki┼čileri de g├Ârselerdi,​ yine ink├ór edeceklerdi. ┼×imdi ya┼čayanlar da, onlar gibidir. Bu t├╝r ola─čan├╝st├╝ niteliklerin peygamber ve velilerde bulunmas─▒na dair beyinlerinde yerle┼čen d├╝┼č├╝nce sahipleri bu d├╝┼č├╝ncelerden vazge├žemiyorlar. H├ólbuki bu d├╝┼č├╝nceler ┼čimdi olmayaca─č─▒ gibi, gelecekte de ger├žekle┼čemez. Onlar─▒n ┼čimdiki veliler ink├ór edip, ge├žmi┼čtekilere inanmalar─▒ bundand─▒r. \\┬á
 +Allah daha iyi bilir, s─▒radan ki┼čilerin ibadeti bir al─▒┼čkanl─▒kt─▒r;​ hen├╝z yolun ba┼člang─▒c─▒nda olanlar─▒n ibadeti ise, bir korku ve temennidir; yolunu ortas─▒ndakilerin ise, y├╝ce makamlara ve kerametlere eri┼čmektir. Yolun sonuna varm─▒┼č olanlara gelince, onlar─▒nki ┼čeriat─▒n s─▒n─▒rlar─▒n─▒ korumakt─▒r. Allah'​a varmak i├žin sarf edilen ├žaba ve ├žal─▒┼čmalarla ona y├Ânelmenin sonu yoktur. Zira Allah'​a dair bilgilerin ve Allah yolunda y├╝r├╝menin sonu gelmez ve o yolda y├╝r├╝menin de sonu yoktur. Daha ├Ânce s├Âylenenler Allah yolundaki ├žaba ve u─čra┼č─▒lara dair de─čildi. O s├Âylenenler sadece baz─▒ ibadetler ve l├╝zumsuz i┼čler i├žin ge├žerlidir. S─▒rf Allah'​a y├Ânelmek, zihin a├ž─▒kl─▒─č─▒ ve d├╝┼č├╝nmeyi gerektirir. ─░nsanlar Allah'​─▒ tam anlam─▒yla bilselerdi, ona sadece say─▒l─▒ ki┼čiler ibadet etmezdi. Fakat Allah g├Ân├╝llerini m├╝h├╝rledi,​ onlar da kendi istek ve tahayy├╝llerine g├Âre nesnelere ibadet ettiler. Asl─▒nda ger├žek bu de─čildir; fakat bunda bir hikmet vard─▒r ve b├Âyle olmas─▒ gerekir. \\┬á
 +Savmi visal hi├ž iftar etmeden birka├ž g├╝n oru├ž tutmak mekruh de─čildir; yasaklanmas─▒ ise, haram olmas─▒ndan ileri gelmemi┼čtir;​ fakat bu yasaklama bir yumu┼čatma ve koruma i├žindir. Bu yasak lehimizedir,​ aleyhimize de─čildir. B├Âylece yasak, haram de─čil; ama insanlar─▒ korumay─▒ ama├žlamaktad─▒r. F─▒k─▒h usul├╝nde de belirtildi─či gibi, bu oru├ž tutulabilir ve b─▒rak─▒labilir. Zorlama yoktur. Allah buyurmu┼čtur ki, "​─░├žinizden adalet sahibi ki┼čileri ┼čahit g├Âsterin"​. Fakat bununla kesin bir emir yoktur; sadece korumak ve ┼čefkat anlam─▒n─▒ ta┼č─▒r. ┼×ahit g├Âstermeyen ki┼či ne su├ž i┼člemi┼č say─▒l─▒r, ne de Allah'​─▒n emrine kar┼č─▒ gelmi┼č olarak g├Âsterilir. Savmi visal da b├Âyledir; tutan ki┼či i├žin mekruh say─▒lmaz. M├╝slim, Enes ibn M├ólik'​ten aktard─▒─č─▒ hadisi ┼čerifte de bu hususu belirtilir. Allah'​─▒n selam─▒ ona olsun Peygamber'​e,​ baz─▒ M├╝sl├╝manlar─▒n ─░bn M├ólik gibi Ramazan bitti─či halde oru├žlar─▒na devam ettikleri haberi gelmi┼č; o da, bunun ├╝zerine "​Ramazan uzasayd─▒ da, iftar etmeyip oru├žlar─▒n─▒ uzatan ki┼čiler bundan vazge├žseydiler";​ diye buyurmu┼čtur. Bu da fazla orucun haram veya mekruh olmad─▒─č─▒n─▒ g├Âsterir. Zira e─čer b├Âyle bir durum olsayd─▒, Peygamber bunu yasaklard─▒ ve ho┼č kar┼č─▒lamazd─▒. Peygamberin yasaklamay─▒┼č─▒,​ bu orucun tutulabilece─čini g├Âsterir. Kendisinde bu orucu tutabilecek g├╝├ž bulan ki┼či tutabilir ve sevap elde eder. Nitekim Hazreti Ebu Bekr'​in alt─▒ g├╝n, Abdullah bin Z├╝beyr'​in yedi g├╝n, ge├žmi┼čteki salih ki┼čilerin kimisi ├╝├ž, kimisi yirmi be┼č ve kimisi de k─▒rk g├╝n iftar etmeden oru├ž tuttuklar─▒ s├Âylenmi┼čtir. Kork g├╝n aral─▒ks─▒z oru├ž tutanlar i├žin, melek├╗t ├óleminden bir g├╝├ž onlara g├Âr├╝n├╝r ve baz─▒ il├óhi s─▒rlar─▒ ke┼čfeder demi┼čler. \\┬á
 +<​php>​sayfa_numaralama(24);</​php>​┬á
 +<​php>​esnek_yatay_reklam();</​php>​

´╗┐