Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

inanc_kitapligi:seyh_bedrettin_varidat_19 [2015/07/28 18:22] (current)
Line 1: Line 1:
 +´╗┐~~NOCACHE~~┬á
 +<​php>​tpl_youarehere();</​php>​┬á
 +----┬á
 +<​php>​esnek_yatay_reklam();</​php>​┬á
 +[<​2>​]┬á
 +~~Title: Varidat : 19~~┬á
 +=== VAR─░D├éT ===┬á
 +=== S─░MAVNA KADISIO─×LU ┼×EYH BEDREDD─░N ===┬á
 +----┬á
 +─░nsan gayet Hazreti Peygamber'​i r├╝yas─▒nda g├Âr├╝rse kendi ruhunu peygamber g├Âr├╝nt├╝s├╝ne b├╝r├╝nm├╝┼č olarak g├Âr├╝yor, demektir. \\┬á
 +Bu olay, o s─▒rada r├╝ya g├Âren insan─▒n peygamberle bir ilgisi oldu─čundan ger├žekle┼čir. Bu durum r├╝yada ki┼činin g├Ârd├╝─č├╝ insan ve di─čer nesneler i├žin de ge├žerlidir. ─░nsan─▒n g├Ârd├╝─č├╝ r├╝ya, belli bir durumu veya g├Ârd├╝─č├╝ kendisine ait bir olay─▒ ortaya ├ž─▒karabilir. Arifle arif olmayan ki┼či aras─▒ndaki farklardan biri ┼čudur; Arif olan Allah'​tan sonra g├Âr├╝r, arif olmayan ise, Allah'​tan ├Ânce g├Âr├╝r. Asl─▒nda ilk g├Âr├╝┼č Allah'​a aittir. \\┬á
 +K─▒yametin ger├že─činde insanla hayvan aras─▒nda hi├ž bir fark yoktur. Bir gece s─▒rt─▒m─▒ dayam─▒┼čken,​ ruhumun i├žimde co┼čtu─čunu g├Ârd├╝m ve ondan, yanan bir odundan ├ž─▒kan alevin sesi gibi bir ses duydum. Ayr─▒ca kar┼č─▒mda ala yak─▒n beyaz bir renk g├Ârd├╝m. Kendime geldi─čimde,​ yan─▒mdaki ocakta odunun t─▒pk─▒ g├Ârd├╝─č├╝m gibi yand─▒─č─▒n─▒,​ alev sald─▒─č─▒m ve r├╝yamda g├Ârd├╝─č├╝m ┼čekilde ses ├ž─▒kard─▒─č─▒n─▒ farkettim. ┼×unu anlad─▒m ki, meydana gelen olay i├žimdekinin ayn─▒s─▒d─▒r ve g├Ânl├╝m├╝n varl─▒k birli─činin etkisiyle tahakkuk etti─čini anlad─▒m. B├Âylece o benim; ben de, o olmu┼čum; sesi sesim, sesim de onun sesi ve co┼čkular─▒m onun co┼čkusu, onun da co┼čkulan benim co┼čkum halini alm─▒┼čt─▒r. G├Ârd├╝─č├╝m renk de, alevin rengi imi┼č. Hazreti Ebu Bekr S─▒dd─▒k radiyall├óh├╝ anh, "Hi├ž bir ┼čey g├Ârmedim ki, onda Allah'​─▒ g├Ârmeyeyim",​ demi┼čtir. Di─čer bir deyi┼čle g├Ânl├╝nde ve nefsinin i├žindeki her g├Âr├╝nt├╝n├╝n Allah'​─▒n g├Âr├╝nt├╝s├╝ oldu─ču ve her ┼čeyden ├Ânce nefsini g├Ârd├╝─č├╝n├╝ belirtir. B├Âylece her ┼čeyden ├Ânce Allah'​─▒ g├Ârd├╝─č├╝n├╝ belirtmesi do─črudur. Zira Allah onun g├Âr├╝┼č├╝ ve b├╝t├╝n g├╝c├╝ olmu┼čtur ve s├Âylenenler hakt─▒r. Hazreti Osman radiyall├óh├╝ anh "Ben bir nesneyi g├Ârd├╝─č├╝mde,​ ondan sonra muhakkak Allah'​─▒ g├Âr├╝r├╝m,"​ demi┼čtir. \\┬á
 +Bir g├╝n ikindiye yalan evimde oturuyordum;​ g├╝ne┼č de yoktu, birdenbire akl─▒ma ikindi ezan─▒ okunacak ve onu duyaca─č─▒m fikri akl─▒ma geldi. Daha sonra bu d├╝┼č├╝nce birka├ž kez akl─▒mdan yine ge├žti ve g├Ânl├╝me yerle┼čti. Bunun ger├žekle┼čece─čini anlad─▒m ve o anda ben daha bunu d├╝┼č├╝n├╝rken,​ ezan─▒n sesini duydum. Gayb─▒ bilinmeyeni ancak Allah bilir. Baz─▒ anlarda h─▒zl─▒ g├╝├žl├╝ y├╝r├╝y├╝┼č yapmak i├žime do─čar, y├╝r├╝yorum gibi gelir bana ve bu durumu hem dokunma hem de i┼čitme duyumla ├Â─črenmeye ├žal─▒┼č─▒r─▒m. Sadece i┼čitmeyle yetinmem. \\┬á
 +Y├╝ce Tanr─▒, "​Allah'​─▒n insanlara verdi─či rahmeti ├Ânleyebilecek yoktur. O'nun ├Ânledi─čini de ard─▒ndan sal─▒verecek yoktur."​ buyurmu┼čtur. Bu ayetin anlamlar─▒ndan birisi de ┼č├Âyledir: Allah, insanlar─▒ bir peygamber veya veli yard─▒m─▒yla hidayete do─čru yola g├Ât├╝rmeyi isterse, O'nu ├Ânleyecek hi├ž kimse yoktur ve istedi─či ┼č├╝phesiz ger├žekle┼čtirilecektir. "Allah k├ófirler istemeseler dahi, nurunu muhakkak tamamlar."​ \\┬á
 +Ruh, ara├žlar yoluyla ortaya ├ž─▒kan bedene mahsus fiil ve hareketlere verilen add─▒r. Baz─▒ bilgin ve m├╝tekellimlerin de s├Âyledi─či gibi, bu olay bedenden soma ortaya ├ž─▒kar. Mis├ól ├ólemi arac─▒l─▒─č─▒yla ortaya ├ž─▒kan nesneye de, ruh ad─▒ verilir. Ruh bedenin meydana gelmesinden iki a┼čama ├Âncedir; ├ž├╝nk├╝ mis├ól ├ólemi bedenden bir a┼čama ├Âncedir ve g├Âr├╝nt├╝s├╝d├╝r. Ruhlar ├ólemi de, mis├ól ├óleminden bir a┼čama ├Âncedir ve b├Âylece ruh bedenden iki a┼čama ├Âncedir. Belki de Hazreti Ras├╗l├╝llah sallall├óh├╝ aleyhi ve sellem; "​ruhlar bedenlerden iki bin y─▒l ├Ânce yarat─▒ld─▒"​ hadisiyle bunu belirtmi┼čtir. Burada iki bin y─▒lla iki a┼čama kastedilmi┼čtir. Bununla ruhlar─▒n belli bir zaman s├╝reci i├žerisinde ortaya ├ž─▒kmas─▒ gereklili─či yoktur. Allah'​─▒n selam─▒ ona olsun Peygamber, her a┼čamay─▒ bin y─▒l olarak d├╝┼č├╝nm├╝┼č ve g├Ânl├╝ne nas─▒l gelmi┼čse, ├Âyle bildirmi┼čtir. Bu durumun izah─▒ belirtti─čimiz gibidir; bunu ihmal etme, ├ž├╝nk├╝ bir├žok olay bu ┼čekilde ortaya ├ž─▒kar. Peygamber'​in bu d├╝┼č├╝ncesine g├Âre tahakkuk eden halleri, c├óhiller iz├óh etmekten aciz kalm─▒┼člar ve onlar─▒ oldu─ču gibi b─▒rakm─▒┼člar. En uygunu budur ve onlar─▒ Allah'​─▒n ehli ve k├ómiller bilirler. \\┬á
 +<​php>​sayfa_numaralama(24);</​php>​┬á
 +<​php>​esnek_yatay_reklam();</​php>​

´╗┐