´╗┐ Ana Sayfa ┬╗ ─░nan├ž Kitapl─▒─č─▒ ┬╗ Varidat : 21


VARİDÂT

S─░MAVNA KADISIO─×LU ┼×EYH BEDREDD─░N


O, sadece bir yolu ve bir gelene─či se├žmemi┼čtir. Her zaman ve ne ┼čekilde olursa olsun Allah'la birliktedir. O, Allah'tan ba┼čkas─▒na bakmaz. Bazen insanlarla alakadar olup, g├Ân├╝llerinin Allah'a ba─članmas─▒ i├žin ├žaba harcar; bazen da kendisi Allah'la alakadar olur ve bu iki alakadarl─▒k aras─▒ndaki fark─▒n ├Ânemli olmad─▒─č─▒n─▒ g├Âr├╝r. Her ne kadar iki durum aras─▒nda fark varsa da, ikisi de Hak't─▒r. ─░┼čler niyetlere ba─čl─▒d─▒r ve sofi ki┼či de vaktin o─čludur.
Ger├že─či arayan ki┼či k├╝f├╝r a┼čamas─▒na var─▒p, ge├žmezse, iman─▒n─▒ tamamlam─▒┼č say─▒lmaz. ┼×unun bilinmesi gerekir ki, k├╝f├╝r iki M├╝sl├╝manl─▒k aras─▒nda yer alan bir a┼čamad─▒r ve bu a┼čamada duran ki┼či m├╝naf─▒k olmu┼čtur. Bu a┼čamada durmamak i├žin Allah'a s─▒─č─▒n─▒r─▒z. Allah'a ham d ve ┼č├╝k├╝rler olsun ki, biz bir s├╝re o a┼čamada kald─▒ktan sonra, ge├žmeyi ba┼čard─▒k.
Baz─▒ arkada┼člar─▒m─▒ ├╝z├╝m ba─č─▒m─▒ kollamakla g├Ârevlendirmi┼čtim. Onlardan birka├ž─▒ bana bir halk ├žocu─čunun ba─ča girip, ├╝z├╝m yemek istedi─čini, onlardan birinin ├žocu─ču tokatlad─▒─č─▒n─▒ anlatt─▒ ve ilave etti ki, ├žocuk tokat─▒ yiyince yere d├╝┼čmedi, ancak kendisi tokat─▒n etkisiyle yere d├╝┼čt├╝. O ┼čurada kendisiyle ├žocuk aras─▒nda epey bir uzakl─▒k varm─▒┼č, ancak ├žocuk ona, g├Âz├╝n├╝n aynas─▒ gibi g├Âr├╝nm├╝┼č ve kendisi tokattan daha ├žok etkilenmi┼čtir ve yere d├╝┼čm├╝┼čt├╝r. H├ólbuki ├žocu─ča hi├ž bir etki yapmam─▒┼čt─▒r. Bu ├žok tuhaf bir durum zira tokad─▒ yiyen ├žocuk oldu─ču halde yere d├╝┼čen, o ki┼či olmu┼čtur.
T├╝ccar kesiminden bir gen├ž ara s─▒ra bize u─čruyordu. Bu gen├ž do─čru insanlar─▒ seviyordu. Bana ┼ču olay─▒ anlatt─▒:
Bir gece uyuyorken, bir erkek gelip, onu uyand─▒rm─▒┼č. Uyan─▒nca adama bakm─▒┼č, bir de ne g├Ârs├╝n y├╝z├╝ p─▒r─▒l p─▒r─▒l bir ─▒┼č─▒k sa├ž─▒yor ve bu ─▒┼č─▒k evi ayd─▒nlat─▒yor. Fakat sa├žt─▒─č─▒ ─▒┼č─▒k lambadan ├ž─▒kan ─▒┼č─▒klara benzemedi─či gibi, di─čer hi├ž bir enerji kayna─č─▒ndan ├ž─▒kan ─▒┼č─▒klara da benzemiyordu. Di─čer ─▒┼č─▒klar─▒n vermedi─či al─▒┼č─▒lagelmi┼č par─▒lt─▒s─▒ndan ayr─▒ bir tad─▒ varm─▒┼č. Adam bir s├╝re hi├ž bir ┼čey s├Âylemeden beklemi┼č, daha soma ortadan kaybolmu┼čtur. Onun gidi┼čiyle ev kapkaranl─▒k olmu┼č. ─░kinci gece de gelip, uyand─▒rm─▒┼č. Daha sonra ├╝├ž├╝nc├╝ gece gelip, uyand─▒rd─▒─č─▒nda yan─▒nda t─▒pk─▒ kendisi gibi ─▒┼č─▒k sa├žan di─čer bir ki┼čiyi de getirmi┼č. Bunun ├╝zerine g├Ârd├╝klerim ├╝├ž├╝nc├╝ g├╝n├╝n ertesi g├╝n├╝nde baz─▒ arkada┼člar─▒na anlatm─▒┼č. Bundan soma g├Âz├╝ne g├Âr├╝nmez olmu┼č ve aradan iki ├╝├ž g├╝n ge├žtikten soma hastalanm─▒┼č. Hastal─▒─č─▒ o kadar a─č─▒rm─▒┼č ki ├Âlece─čini sanm─▒┼č.
─░nsanlarda bulunan anlay─▒┼č, g├Âr├╝┼č ve fiiller, soyut varl─▒klarda ve bu varl─▒klardan daha ├╝st├╝n olanlarda da yoktur. ─░nsan a┼čamas─▒ndaki varl─▒kta g├Âr├╝len olgunluklar di─čer a┼čamalarda ger├žekle┼čmiyor. ├ç├╝nk├╝ insan y├╝ce Allah'─▒n g├Âr├╝nd├╝─č├╝ a┼čamad─▒r. Bundan dolay─▒d─▒r ki, Allah ┼č├Âyle buyurmu┼čtur:
ÔÇťSen olmasayd─▒n g├Âkleri yaratmaz ve meleklere insana secde edin emrini vermezdimÔÇŁ. Akli k├╝lli, nefsi k├╝lli ve onlar─▒n ├╝st├╝ndeki varl─▒k a┼čamalar─▒nda, insanda bulunan anlay─▒┼č bu ┼čekilde g├Âr├╝lmez. Ancak insan a┼čamas─▒nda g├Âr├╝l├╝r. Varl─▒k esas─▒nda b├╝t├╝nden ar─▒nd─▒r─▒lm─▒┼čt─▒r. ─░limdeki ola─čan├╝st├╝ i┼čleri, g├Âr├╝┼č ve anlay─▒┼člar─▒ idr├ókeden varl─▒kt─▒r. Fakat bu durum imk├óns─▒z ve g├Âr├╝n├╝┼člerle tahakkuk ediyor. Sen de bunu anla ve k─▒lavuz gibi izle.
Ak─▒l, nefs, ruh ve g├Ânl├╝n varl─▒k oldu─čunu bil. Bunlar a┼čamalar─▒ dolay─▒s─▒yla varl─▒─č─▒n birer a┼čamas─▒d─▒r. Allah bu a┼čamalarda de─či┼čik ┼čekillerde tecelli eder ve bir a┼čamadan di─čerine ge├žer. Kimi zaman g├Âk, kimi zaman melek, bazen ├Â─če, bazen da maden, bitki, hayvan veya insan ┼čekliyle ortaya ├ž─▒kar. Bazen en a┼ča─č─▒dakilere kadar iner, bazen da en ├╝sttekilere kadar ├ž─▒kar. ├ľ─čeler ┼čekline giren, daha sonra madenler ┼čeklini alan ve sonra s─▒ras─▒yla bitkiler, hayvan ile insan ┼čeklide de b├╝r├╝nen odur, Allah't─▒r. B├╝t├╝n bu ┼čekilleri alan mutlak varl─▒k olan Allah t─▒r. Farz─▒ mahal ┼čekil ortadan kalksa bile, yaln─▒z varl─▒k kal─▒r Allah kal─▒r. Mesela insan ke├žiyi yiyince, ke├ži insan olur. B├╝t├╝n├╝ d├╝zenleyen ve b├╝t├╝ndeki nefs de odur. ┼×ekilden sekile ge├žen odur.
«   01   ...    11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   »   


´╗┐