Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

mesnevi:birinci_cilt_037 [2016/07/17 15:26] (current)
Line 1: Line 1:
 +嚜縊~NOCACHE~~
 +<​php>​tpl_youarehere();</​php>​
 +----
 +<​php>​esnek_yatay_reklam();</​php>​
 +[<2>]
 +~~Title: Mesnevi 1. Cilt : 37~~
 +=== MESNEVI 1. CILT ===
 +=== MEVLANA CELALEDD襤N-襤 RUM襤 ===
 +===  ===
 +----
 +Alamak istersen g繹zya覺 d繹kenlere ac覺. Merhamete nailolmak istersen zay覺flara merhamet et! \\
 +O Yahudi padiah覺n覺n atee itap eylemesi \\
 +Padiah atee y羹z 癟evirip dedi ki: " Ey sert huylu! Tabiat覺ndaki o cihan覺 yak覺c覺l覺k nerede? Niye yakm覺yorsun?​ Ne oldu senin hassan? Yoksa bizim talihimizden niyetin mi deiti? \\
 +825. Sen atee tapana bile l羶tfetmezsin. Sana tapmayan nas覺l kurtuldu? \\
 +Ate! Sen hi癟 sab覺rl覺 deildin. Niye yakm覺yorsun,​ sebep ne, kadir mi deilsin? \\
 +Bu, g繹zba覺 m覺, yoksa ak覺l ba覺 m覺? B繹yle y羹celmi alev nas覺l yakmaz? \\
 +Seni birisi b羹y羹ledi mi, yoksa bu simya m覺? Yahut tabiat覺n覺n deimesi bizim talihimizden mi? \\
 +Ate dedi ki: " Ey aman! Ben yine o ateim. Hele bir i癟eri gel de benim hararetimi g繹r! \\
 +830. Benim tabiat覺m da deimedi,​ unsurum da. Ben Tanr覺 k覺l覺c覺y覺m,​ izinle keserim. T羹rkmenin k繹pekleri, 癟ad覺r kap覺s覺nda misafire yaltaklanm覺,​ \\
 +Ama 癟ad覺r yan覺na yabanc覺 biri urayacak olursa k繹peklerden aslancas覺na hamleler g繹r羹r. Kullukta, ben k繹pekten aa覺 deilim; Tanr覺 da hayat ve kudrette bir T羹rkten aa覺 kalmaz. Tabiat atei eer seni gamland覺r覺rsa o yak覺, din sultan覺n覺n emriyledir. \\
 +835. Tabiat atei eer sana sevin癟 verirse ona o sevinci din sultan覺 verir. \\
 +Gam g繹r羹nce istifar et. 羹nk羹 gam, Halik emriyle tesir eder. \\
 +Tanr覺 isterse bizzat gam, nee. bizzat ayakba覺, azatl覺k ve h羹rriyet olur. \\
 +R羹zg璽r, toprak, su, ate; k繹lelerdir. Benimle, seninle 繹l羹d羹rler. Hak'la diridirler, ancak onun emrini tutarlar. Ate, Tanr覺 huzurunda daima emre haz覺rd覺r, 璽覺k gibi gece g羹nd羹z daima k覺vran覺p durmaktad覺r. \\
 +840. Ta覺, demire vurunca k覺v覺lc覺m s覺癟rar. Fakat k覺v覺lc覺m (senin 癟akma覺 癟akmanla deil), Tanr覺 ferman覺yla d覺ar覺ya ayak basar. \\
 +Zul羹m demiriyle ta覺n覺 birbirine vurma. 羹nk羹 bu ikisi, erkek ve kad覺n gibi 癟ocuk meydana getirirler. Ta ve demir, sebepten ibarettir ama, ey iyi adam, sen daha ileriye bak! \\
 +羹nk羹 bu sebebi o sebep olmaks覺z覺n zuhura getirmitir. Z璽hiri sebep, hakik簾 sebep olmaks覺z覺n kendi kendine nas覺l meydana gelir? \\
 +Enbiyaya rehber olan o sebepler, bu sebeplerden daha y羹ksektir. \\
 +845. Bu sebebi m羹essir bir hale getiren o sebeptir. Bazen da olur ki semeresiz ve 璽t覺l k覺lar, h羹k羹ms羹z b覺rak覺r. Bu sebebe ak覺llar mahremdir. O sebeplerin mahremi de Enbiyad覺r. \\
 +Bu sebep kelimesinin T羹rk癟esi nedir? Denirse iptir diye cevap ver. Bu ip, bu kuyuda ie yarar. 覺kr覺覺n d繹nmesi, ipin sar覺l覺p koyverilmesine sebeptir. Fakat 癟覺kr覺覺 d繹nd羹reni g繹rmemek hatad覺r. \\
 +850. D羹nyada bu sebep iplerini, sak覺n ha, sak覺n ha. bu ba覺 d繹nm羹 felekten bilme, \\
 +Ki felek gibi bombo ve sersem bir halde kalmayas覺n;​ ak覺ls覺zl覺ktan 癟覺ra gibi yanmayas覺n! \\
 +
 +\\
 +<​php>​sayfa_numaralama(171);</​php>​
 +<​php>​esnek_yatay_reklam();</​php>​
 +