Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

mesnevi:birinci_cilt_127 [2016/07/17 15:30] (current)
Line 1: Line 1:
 +´╗┐~~NOCACHE~~
 +<​php>​tpl_youarehere();</​php>​
 +----
 +<​php>​esnek_yatay_reklam();</​php>​
 +[<2>]
 +~~Title: Mesnevi 1. Cilt : 127~~
 +=== MESNEVI 1. CILT ===
 +=== MEVLANA CELALEDD─░N-─░ RUM─░ ===
 +===  ===
 +----
 +Arap da biziz, testi de biziz, padi┼čah da biziz, hepsi biziz. Ezelde mahrum olanlar, bunu anlamaktan mahrum kald─▒lar. Akl─▒ erkek bil. Kad─▒n da bu nefis ve tabiatt─▒r. Bu ikisi zulmete mensup ve m├╝nkirdirler;​ ak─▒l ise ─▒┼č─▒kt─▒r ┼×imdi dinle, as─▒l ink├ór neden meydana geldi, ┼×undan: k├╝ll├╝n ├že┼čit ├že┼čit c├╝zileri vard─▒r. \\
 +2905. Bu k├╝ll├╝n c├╝z'​├╝,​ c├╝z├╝lerin k├╝lle nispeti gibi de─čildir (terkip kabul etmez); g├╝l├╝n c├╝z'​├╝ olan g├╝l kokusu gibi de de─čildir.(c├╝z├╝lenmez. Bu c├╝z ve k├╝l itibaridir). \\
 +Ye┼čilli─čin letafeti g├╝ldeki g├╝ldeki letafetin (itibari olarak) c├╝z'​├╝ oldu─ču gibi kumrunun sesi de (yine itibari olarak) b├╝lb├╝l na─čmesinin bir c├╝z'​├╝d├╝r. \\
 +E─čer bu husustaki m├╝┼čk├╝l ┼čeyleri anlatmaya, onlara cevap vermeye koyulsam susam─▒┼člara ne vakit su verece─čim? E─čer sen, burada m├╝┼čk├╝l vaziyete d├╝┼čt├╝ysen sabret. Sab─▒r, gamdan kurtulmak i├žin anahtard─▒r. Sak─▒n, endi┼čelerden sak─▒n! Fikir aslan ve yaban e┼če─čidir, g├Ân├╝ller de ormanl─▒klar. \\
 +2910. Perhizler, il├ó├žlar─▒n ba┼č─▒d─▒r. ├ç├╝nk├╝ ka┼č─▒nma, uyuzlu─ču artt─▒r─▒r. Perhiz, ┼č├╝phe yok ki il├óc─▒n asl─▒d─▒r. D├╝┼č├╝ncelerden perhiz et de can kuvvetini g├Âr! Sen, kulak gibi bu s├Âzlere kabiliyet kazan da sana alt─▒ndan k├╝pe takay─▒m. K├╝pe de ne? Alt─▒n madeni olursun Aya, S├╝reyya'​ya kadar y├╝kselirsin. \\
 +├ľnce ┼čunu duy ki bu muhtelif halk─▒n canlar─▒ da " elif" ten " ya" ya kadar olan harfler gibi muhteliftir. \\
 +2915. Bir y├╝zden ba┼čtan aya─ča kadar hepsi birse de yine muhtelif harflerde birbirlerine benzerlik yoktur. Harfler; bir y├╝zden birbirlerine z─▒t, bir y├╝zden birbirleriyle bir, bir y├╝zden faydas─▒z ve alaydan ibaret, bir y├╝zden tamam─▒ ile faydal─▒ ve cidd├«dir. \\
 +K─▒yamet g├╝n├╝ her ┼čeyin Tanr─▒'​ya arz edilece─či, Tanr─▒ taraf─▒ndan g├Âr├╝l├╝p sorulaca─č─▒ en b├╝y├╝k bir g├╝nd├╝r. Kendisini g├Âstermeyi s├╝slenip bezenen ki┼či ister. \\
 +O g├Âr├╝n├╝┼č g├╝n├╝; Hind├╗ gibi y├╝z├╝ kapkara olan ki┼čiye r├╝svay olmak n├Âbetinin gelip ├žatt─▒─č─▒ g├╝nd├╝r, Y├╝z├╝ g├╝ne┼č gibi olmayan, ancak y├╝z├╝n├╝ pe├že gibi ├Ârten geceyi ister. \\
 +2920. Dikeninde bir g├╝l yapra─č─▒ bile bulunmad─▒─č─▒ndan baharlar onun s─▒rlar─▒na d├╝┼čman kesilmi┼čtir. Fakat bahar, ba┼čtan aya─ča kadar g├╝l ve s├╝sen olana iki ayd─▒n g├Âzd├╝r. \\
 +M├ónadan mahrum olan diken, g├╝l bah├žesiyle bir arada bulunabilmek i├žin g├╝z mevsimini ister g├╝z mevsimini! ├ç├╝nk├╝ g├╝z, hem g├╝l├╝n ├Â─č├╝necek halini, hem dikenin ay─▒b─▒n─▒ ├Ârter. Bu suretle sen de onun rengiyle bunun halini g├Ârmezsin. \\
 +┼×u halde g├╝z, dikenin hayat─▒d─▒r,​ bahar─▒d─▒r. ├ç├╝nk├╝ g├╝z├╝n ikisi de bir g├Âr├╝n├╝r. \\
 +2925. Ama bah├ž─▒van, g├╝l├╝ g├╝z├╝n de g├Âr├╝r. Bu bir ki┼činin g├Âr├╝┼č├╝ yok mu? Y├╝zlerce cihan─▒n g├Âr├╝┼č├╝nden iyidir. Zaten Cihan o bir ki┼čiden ibarettir. Geri kalanlar, hep onun t├óbileridir,​ hep onun y├╝z├╝nden ge├žinenlerdir. Onun i├žin b├╝t├╝n g├╝zel ├ži├žekler " M├╝jde, m├╝jde; i┼čte bahar gelmekte " deyip dururlar; ├çi├žekler, akarsu zinciri gibi parlamak, meyveler, tomurcuklanmak i├žin hep bahar─▒ isterler. Baharda ├ži├žek d├Âk├╝l├╝nce meyve ba┼č g├Âsterir. Ten de harap olunca can g├Âr├╝n├╝r. \\
 +2930. Meyve m├ónad─▒r, ├ži├žek onun s├╗reti. O ├ži├žek, m├╝jdedir, meyve de nimeti! ├çi├žek d├Âk├╝ld├╝ m├╝ meyve meydana ├ž─▒kar. O kayboldu mu bu fazlas─▒yla g├Âr├╝n├╝r. Ekmek k─▒r─▒l─▒p yenmeyince kuvvet verir mi; salk─▒mlar s─▒k─▒lmad─▒k├ža ┼čarap olur mu? Helile, il├ó├žlar─▒n aras─▒nda k─▒r─▒l─▒p ezilmedik├že il├ó├žlar, nereden s─▒hhati artt─▒racak?​ \\
 +P├«r kimdir? P├«rin s─▒fatlar─▒ \\
 +
 +\\
 +<​php>​sayfa_numaralama(171);</​php>​
 +<​php>​esnek_yatay_reklam();</​php>​
 +
  

´╗┐