´╗┐ Ana Sayfa ┬╗ Mesnev├«-i ┼×erif Terc├╝mesi ┬╗ Mesnevi 1. Cilt : 92


MESNEVI 1. CILT

MEVLANA CELALEDD─░N-─░ RUM─░


1986 nc─▒ beyitte de buna i┼čaret edilmektedir.
B. 1973. Eskiden sihirle u─čra┼čanlar, birisinin sevgisini kazanmak i├žin bir nala sevgilisinin ad─▒n─▒ yaz─▒p ate┼če korlar, baz─▒ ┼čeyler okurlard─▒. G├╝ya bu suretle sevgilinin karar─▒ kalmaz, ├ó┼č─▒ka ram olurmu┼č. ÔÇť Nal─▒ ate┼če-koymakÔÇŁ edebiyatta sevgiye del├ólet eder. Bu beyitteki s├Âz, had├«s, yani H. Muhammed'in s├Âz├╝ de─čildir.
B. 1986 - 1988. 1972 nci beytin izah─▒na bak─▒n─▒z.
B. 1989 - 1991. H. Muhammed'in baz─▒ sava┼člarda b├╝t├╝n gece y├╝r├╝d├╝─č├╝, sabaha kar┼č─▒, sabahleyin konaklay─▒p uyudu─ču, bu suretle g├╝n do─čup ku┼čluk ├ža─č─▒ geldi─či ve sabah namaz─▒ vaktinin ge├žti─či, uyand─▒ktan zaman namaz─▒ cemaatle kaza ettikleri rivayet edilmi┼čtir. Yolcunun sabaha kadar y├╝r├╝y├╝p sabaha kar┼č─▒ uyku ve istirahat i├žin konaklamas─▒na Arap├ža ÔÇť Ta'risÔÇŁ denir.
B. 2004. Arap├žada milh tuz demektir. Mel├óhat de tuzluluktur. Yeme─če tuz ├že┼čni verdi─či cihetle Mel├óhat g├╝zellik ve al─▒m m├ónalar─▒na kullan─▒lagelmi┼čtir. Biz, Mel├óhat kelimesini kulland─▒─č─▒m─▒z halde ÔÇť tuzlulukÔÇŁ kelimesini g├╝zellik, ┼čirinlik m├ónalar─▒na kullanmay─▒z. Azer├«lerde ise ÔÇť tuzlu ki┼čiÔÇŁ g├╝zel ve melih adam yerine kullan─▒l─▒r H. Muhammed'in ÔÇť Ben, karde┼čim Yusuf'tan daha melihim, Yusuf benden daha g├╝zeldiÔÇŁ dedi─či rivayet edilmi┼čtir.
B. 2096. Eyyub Peygamber, Tanr─▒ taraf─▒ndan s─▒nan─▒p bir├žok bel├ólara u─črad─▒ktan sonra hastalanm─▒┼č, v├╝cudu yaralar, bereler i├žinde kalm─▒┼čt─▒. Sonra ona ÔÇť Aya─č─▒n─▒ yere vur. ┼×u y─▒kanacak so─čuk ├že┼čme; ┼ču kaynak da i├žilecek suÔÇŁ denmi┼č (sure: 73 S├ód, ├óyet: 42). O da aya─č─▒n─▒ yere vurmu┼č, yerden ├ž─▒kan iki kayna─č─▒n birinde y─▒kanm─▒┼č, v├╝cudundaki hastal─▒klar iyile┼čmi┼č, ├Âb├╝r├╝nden i├žmi┼č, i├žindeki hastal─▒klar ge├žmi┼čti.
(2101 - 2800 Beyitler)
Bu âlemle bu âlemin yolu meydanda olsaydı dünyada pek az kimse, ancak bir lâhzacık kalırdı.
─░htiyar ├žalg─▒c─▒ya ÔÇť Burada kalmaya tamah etme, mademki aya─č─▒ndan diken ├ž─▒km─▒┼čt─▒r, haydi gitÔÇŁ diye emir gelmekte.
Can─▒ ise orada, Tanr─▒'n─▒n rahmet ve ihsan─▒ meydan─▒nda ÔÇť Durakla, bekleÔÇŁ demekteydi.
H├ótif'in ruyada ├ľmer'e ÔÇť Beyt├╝lmalden ┼ču kadar mal al, mezarl─▒kta yatan o adama ver ÔÇŁ demesi
O s─▒rada Hak ├ľmer'e bir uyku verdi ki kendini uykudan alamad─▒.
2105. ÔÇť Bu m├╗tat bir ┼čey de─čildi. Bu uyku, gayb ├óleminden geldi. Sebepsiz olamazÔÇŁ diye taacc├╝pte kald─▒. Ba┼č─▒n─▒ koydu, uyudu. R├╝yas─▒nda hak taraf─▒ndan bir ses geldi, bu sesi ruhu duydu. O ses ├Âyle bir sesti ki her sesin na─čmenin asl─▒d─▒r. As─▒l ses odur, o sesten ba┼čka sesler, aksi sedad─▒r. T├╝rk, K├╝rt, Zenci, Acem, Arap b├╝t├╝n milletler kula─ča, duda─ča muhta├ž olmadan bu sesi anlam─▒┼člard─▒r. Hatt├ó T├╝rk, Acem ve Zenci ┼č├Âyle dursunÔÇŽ o sesi da─člar ta┼člar bile i┼čitmi┼čtir.
2110. Her dem Tanr─▒'dan ÔÇť Elest├╝ÔÇŁ sesi gelir, cevherlerle arazlar da o sesten var olmaktad─▒rlar.
Ger├ži bunlardan z├óhiren ÔÇť Bel├óÔÇŁ sesi gelmezse de onlar─▒n yokluktan gelmeleri, var olmalar─▒ ÔÇť Bel├óÔÇŁ demeleridir.
A─čac─▒n, ta┼č─▒n anlay─▒┼č─▒n─▒ s├Âyledim ya. Hemen ┼čimdicik bunu anlatan ┼ču hikayeyi dinle!


«   01   ...    82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   ...    171   »   


´╗┐